Save your FREE seat for Streaming Media Connect this August. Register Now!

StreamingMedia.com Industry Announcements

View Press Releases --- Add Your Press Release

StreamingMedia.com provides this section as a service to its readers and customers.

请阅读我们新的新闻发布政策,将于2022年2月1日生效.

新闻稿须经StreamingMedia编辑人员批准.com and may be edited or altered for length and clarity, or to remove unsubstantiated and unverifiable claims.

在新闻稿部分中呈现的所有内容都是提交者的内容. StreamingMedia.Com不一定认可此类内容,对其准确性不承担任何责任或义务.

StreamGuys简化元数据管理在直播流与SGmetadata

新的元数据传输系统从StreamGuys经济有效地减少服务器需求, cuts latency and improves streaming experience for users

Bayside, CA(27 Sep 2016)

StreamGuys, a pioneering content delivery network and streaming media provider, has introduced SGmetadata, 一种新的基于saas的元数据交付系统,可以经济有效地减少与连接和更新侦听器到流媒体相关的信息工作量.

SGmetadata减少服务器/客户机工作负载的能力与使用基于推送的元数据直接相关. 不同于流媒体提供商和用户之间元数据传输的旧“短轮询”版本, StreamGuys基于推送的元数据系统在流媒体会话开始时,将提供商的HTTP协议的完整层发送给用户,包括标头和附加内容. Any new metadata is then only sent as required. Fewer transactions means less server time and bandwidth consumed, which results in lower per-user costs.

“基于推送和短轮询的元数据都通过内容提供者和用户之间的持久连接工作,” said Andy Jones, director of sales engineering, StreamGuys. “区别在于连接建立后发生了什么. Taking advantage of recently-released web socket technology, 哪个支持服务器和web浏览器之间的持久开放通道,而不需要不断地轮询服务器的回复, SGmetadata只能根据需要在两端之间推拉数据. In short polling, the servers have to be polled (contacted) by connected web browsers and then reply every few seconds; even if nothing has actually changed.”

任何在网络上提供流媒体服务的公司都面临着维护服务器(甚至是云中的虚拟服务器)和每次连接消耗带宽的双重成本. 任何允许在不影响门户流媒体服务质量的情况下减少这种双重使用的创新都是有益的. 通过减少每个流会话的双向交互数量,SGmetadata实现了这两个目标.

“减少内容提供者和用户之间元数据交互的数量实际上改善了听众的体验,” added Jones. 这是因为更少的双向事务意味着更低的数据延迟. This translates into fewer delays and dropouts at the receiving end.”

StreamGuys的SGmetadata系统可以为公司的SGplayer提供元数据, which supports multimedia playout via HMTL5 or Flash; or to any other streaming platform and browser using web socket software like Socket.io. SGmetadata向后兼容旧的浏览器和流媒体播放器, 允许流媒体提供商今天升级到这个解决方案,而不需要监听者升级他们的浏览器. 它还简化了与第三方服务提供商(如TuneIn)的连接——早期采用SGmetadata的RFC Media从中发现了价值.

RFC Media为品牌和活动提供定制的网络直播流, 我们以向顶级流媒体广播平台提供全格式服务而闻名,这些平台需要为在线和移动听众提供无缝集成服务,” said John Whiteside, technical director for RFC Media. “SGmetadata允许我们将歌曲信息从我们的直播流实时传递给我们的TuneIn播放器, with very low bandwidth usage and low latency. 这尤其使它成为一个完美的数据支持解决方案,为音乐听众流媒体在旅途中.”

SGmetadata的另一个好处是,它可以与StreamGuys的SGalerts软件集成——根据Whiteside的说法,这是另一个非常有价值的服务. 这种组合使得像RFC Media这样的流媒体提供商可以在他们的元数据流没有与他们的自动化控制计划同步变化时自动得到通知, or have stopped functioning all together.

“在一个流媒体门户网站为每个用户提供内容付费的世界里, 降低每个用户的成本,同时保持比以前更高的服务水平是至关重要的,” concluded Jones. SGmetadata正是为流媒体内容提供商设计的, all while keeping their users happy and coming back for more.”

About StreamGuys, Inc.

In business since 2000, StreamGuys是一家行业领先的直播和点播流媒体服务提供商, podcasting delivery, 以及面向企业级广播媒体组织的软件即服务(SaaS)工具集. 该公司汇集了业界最佳的性价比, a robust and reliable network, 以及一个无限可扩展的基于云的平台,供任何规模的客户进行处理, deliver, monetize and playout professional streaming content. StreamGuys supports many of the world’s largest Podcasts, global TV and radio broadcasters, video and audio production companies, houses of worship, retail and hospitality businesses, government organizations, medical and healthcare services, and live venues for sports and entertainment. 该公司擅长开发和部署技术,以促进业务增长和创收, including dynamic ad insertion, mobile streaming and detailed business and data analytics.